2013. február 2., szombat

1. rész

~A verseny.



Reggel 7 óra, a szívem a torkomban dobogott, a gyomrom hirtelen görcsbe rándult a sok várakozástól. Egy Gimnázium ajtaja mellett ültem azt várva mikor kapjuk meg az eredményeket. Egy ruha tervező versenyre jelentkeztem ami három fordulóból áll. Imádok ruhákat tervezni és a barátaim és a szüleim elmondása szerint értek is hozzá, ezért indultam ezen a versenyen ami itt egy Londoni gimiben van megtartva. Három oldal ruhát,kiegészítőt és cipőt kellett tervezni és ma volt a leadási határidő. A nyertes egy énekes vagy banda stylistja lehet. Nagyon sokan jöttek el és mindannyian nagyon izgultak. Egyetlen igazi ellenfelem volt akivel már óvoda óta nem vagyok jóba, Kelly Malon. Ő is jelentkezett a versenyre és egyetlen szórakozása van engem bosszantani és lejáratni.
-Oh Lisa, milyen édes, abban reménykedsz hogy talán 19. leszel a 20 jelentkezőből? - gúnyolódott.
-Éppen ugyan annyi esélyem van mint neked,és nem nagyon érdekel hogy mit gondolsz - vágtam vissza.
-A versenyzők bejöhetnek - mondta az egyik zsűritag kilépve az ajtón.
-Felkészültél arra hogy már az 1. fordulón elbuksz? - kérdezte gúnyosan.
Próbáltam figyelmen kívül hagyni amiket mond, különben is a nagy izgulás mindentől elvette a figyelmemet.
-Az 1. fordulóban 10-en jutnak tovább a másodikban 5-en és 3. fordulóra már csak 2 versenyző marad - kezdte a zsűritagok egyike.
Már nyolc nevet mondott és egyik között sem szerepelt az enyém,azon gondolkoztam vajon tényleg ilyen rosszul tervezek, nem is kellett volna eljönnöm ide. Ezer meg ezer gondolat járt a fejemben mikor a zsűritag megszólalt a 9. nevet mondva.
-Kelly Malon, gratulálok.
Na remek - gondoltam magamban, -ezek után biztos nem jutok be...
-És végül az utolsó ember aki tovább jutott
-Lisa Adams, gratulálok a terveid csodálatosak voltak - dicsért.
-Köszönöm.
Istenem, akkora kő esett le a szívemről, mindenem remegett és majdnem elájultam.De megcsináltam ott leszek a 2. fordulóban, nagyon izgulok már.
-Rendben, köszönöm minden versenyzőnek részvételt, a nyerteseknek pedig gratulálok és három nap múlva találkozunk a 2. fordulóban, ugyan itt 14:00-kor.
Kivonultunk a teremből, Kelly egy önelégült mosolyt vetve rám hátra csapta a haját és ment is tovább. Nem figyeltem rá, csak a verseny járt az eszemben hogy mi lehet a 2. fordulóban. Kiléptem a gimi kapuján kellemes nyári levegő csapta meg az arcomat, Július van kb. 26C° szóval igazi nyárias idő. 15 percnyi sétálás után haza is értem egy kis házban laktunk ketten a barátnőmmel Nathasaval London egyik kerületében. Belépve az ajtón Nat rögtön elém ugrott és kérdésekkel halmozott el.
-Na, hogy sikerült nyertél, biztos nyertél naa mondd már - kérdezősködött.
-Oké,oké nyugi mindent elmesélek csak hagyj levegőhöz jutni.
Letettem a táskámat fotelra, és belekezdtem a mondandómba.
-Tovább jutottam, áááááá - ugrottam a nyakába, mint aki most nyerte meg az 5-ös lottót.
-Jaj ez szuper és mikor kell menned a következőre?
-Három nap múlva - feleltem.
-Mivel én előre tudtam hogy megnyered ezért sütöttem csoki tortát, a kedvencedet.
-Oh, köszönöm nem kellett volna, na jó kellett volna eszünk belőle?
-Nem, azért csináltam hogy fogat moss vele, hát persze hogy meg kóstoljuk csak ha nagyon rossz akkor kíméletesen közöld okés? - viccelődött Nat.
-Rendben de úgyis fini lesz.
Leültünk az asztalhoz, Nat felvágta a tortát és még csoki öntetet is öntött rá, nagyon szuperül nézett ki. Beleharaptam és az íze meglepően finom volt.
-Na, hogy ízlik? - kérdezte az LB-m.
-Hát már bocsi de ez nagyon pocsék - gondoltam kicsit beugratom.
-Tényleg pedig annyit dolgoztam vele - nézett rám szomorú boci szemekkel.
-Jaj, nyugodj már meg csak vicc volt, fantasztikus lett a torta - nyugtattam meg.
-Komolyan?
-Igen, komolyan.
-Az klassz mert tényleg nagyon sok munka volt, és hát igen tényleg nagyon profi vagyok - nagyképűsködött Nat.
-Ego 0 - nevettem.
-Hát persze.
3 percnyi röhögőgörcs után, ami mellesleg azért volt mert éppen csoki öntetet akartam tenni a tortaszeletemre amikor hapciztam és az összes csoki az arcomon és a ruhámon kötött ki, végül mindketten fáradtan mentünk aludni.
Reggel korán keltem és felmentem a verseny honlapjára hogy még többet megtudjak a holnap utáni versenyről. A kiírás szerint 3 óránk van rá hogy 3 oldal ruhát, cipőt és kiegészítőt tervezzünk. Nagyon meglepődtem de éreztem hogy sikerülni fog ezért hamar megnyugodtam és ruhákat kezdtem el böngészni hogy ötleteket merítsek. Amikor megszólalt a telefonom...és a barátom Jake szólt bele.
-Szia Lis, Jake vagyok.
-Szia Jake hogy vagy, már nagyon hiányzol?
-Jól vagyok és te is hiányzol nekem, mit szólnál ha elmennénk a parkba sétálni egyet?
-Rendben, 20 perc múlva jó neked?
-Igen.
-Akkor várlak, szeretlek szia.
-Én is, szia.
Letettem a telefont és rohantam a fürdőszobába megmosakodni és feltenni egy kis sminket. Felöltöztem és már készen is voltam. Sokat gondolkoztam a ruhán végül ezt választottam:

Remélem tetszeni fog Jake-nek.
*megszólal a csengő*
-Nyitom már.
Kinyitottam az ajtót és ott állt előttem Jake, azzal az észvesztő mosolyával rám nézett és én rögtön a nyakába ugrottam.
-Szia, indulhatunk? - kérdezte és átnyújtott egy rózsát.
A rózsa a kedvenc virágom, vázába tettem és már indulhattunk is.
Nagyon szép idő volt, a park nyáron csodálatos. A szokásos találkozó helyünkre mentünk ami a park közepén volt és leültünk egy padra. Hosszasan beszélgettünk még egy fagyit is ettünk és galambokat is etettünk kenyérmorzsával, mikor már kezdett sötétedni úgy döntöttünk hogy elmegyünk vacsorázni egy közeli étterembe. 10 perc séta után már ott is voltunk Jake egy hétköznapi kis étterembe vitt, Nattel is itt szoktunk vásárlás után kávézni. Spagettit ettünk és kókuszos sütit, a kedvencemet. Hazafelé menet  hirtelen elkezdett esni az eső, Jake rám terítette a kabátját, közelebb hajolt és megcsókolt. Még sohasem csókolóztam esőben és elmondhatatlanul varázslatos volt. Jake hazakísért és tudtam hogy nem fogunk találkozni hamar ezért a nap végére kicsit elszomorodtam. Jake holnap turnéra megy hiszen egy bandában gitározik szóval megint nem fogom látni fél évig. Nagyon jól megvagyunk Jake-el de a turnéi miatt megromlik a kapcsolatunk és nem is tudom hogy hol van, kivel találkozik vagy épp mit csinál.
-Mi a baj? - kérdezte Jake az ajtóhoz lépve.
-Semmi csak elfáradtam - hazudtam.
-Na, látom hogy valami bánt, mondd el.
-Az hogy te megint elmész és itt hagysz - válaszoltam.
-Tudtam hogy már megint ide lyukadunk ki. Nem örökre megyek el csak fél év az nem olyan sok idő.
-De nekem az.
-Majd sietek - válaszolt, megpuszilta a homlokom és már ment is haza.
Kinyitottam az ajtót, Nat nézte a Harry Pottert nem akartam zavarni ezért felmentem a szobámba és az ágyamba zuhantam.
A következő napom tervezéssel telt, fel kellett készülnöm a holnapi versenyre.
A nap végén Nattel filmes délutánt tartottunk, vettünk popcornt meg kólát és már kezdődhetett is a filmnézés. Vígjátéknak az Ace Ventura 2-őt néztük meg. Szerelmes film gyanánt a Hajnalhasadás 2. részét néztük meg. A végét egy horror filmmel zártunk a Fűrész 2-vel de azt már nem mertük végig nézni.
A reggelem elég zsúfolt volt de 13:00 körül kész lettem mindennel: porszívózás,portörlés stb. Elkezdtem készülődni és 13:35-kor elindultam a gimnáziumhoz, már mindenki ott volt és 13:50-kor beengedtek minket a terembe. Kelly most is formában volt és a sértegetés most sem maradt el.
-Volt bátorságod eljönni úgy hogy tudtad hogy úgyis én nyerem meg? Szánalmas - mondta lekezelően.
Én csak a szememet forgatva próbáltam nem is figyelni rá.
A zsűrik kiosztották lapokat és pontosan 14:00-kor elkezdhettük a tervezést.Két és fél óra alatt kész voltam a tervekkel véleményem szerint nagyon jók lettek, de ezt majd a zsűri eldönti. Az első három tervem így nézett ki:

17:00-kor már mindenki elkészült a tervekkel, zsűrik beszedték a rajzokat és 20 perc várakozás után megint behívtak minket.
-A tervek nagyszerűek lettek, mindenki kitett magáért. Úgy döntöttünk a zsűri társaimmal hogy most kiválasztjuk a szerencsés öt nyertest. Nekik az lesz a feladatuk hogy férfi ruha összeállítást rakjanak ki a kiosztott 10 kártyából amiken ruhadarabokat találtok.
Először kicsit furcsának tűnt ez a feladat de úgy gondoltam előbb tovább kéne jutnom majd utána gondolkozok ezen.
-Aki először tovább jutott, - kezdte.
-Lisa Adams, gratulálok a terveid nagyszerűek sok sikert kívánok a következő fordulókhoz.
Megköszöntem, és egy kedves hölgy már kísért is a következő terembe ahol a férfi ruha összeállítást kellet 'összerakni'.
Könnyen vettem az akadályt és 15 perc alatt készen is lettem. A zsűrit nagyon lenyűgözte a tehetségem, de a verseny végére Kelly és én maradtunk. Az utolsó forduló holnap lesz megtartva ugyan itt.
Másnap a verseny helyszínére érve a gyomrom rögtön görcsbe rándult, felmentem a lépcsőkön és összeszedtem minden bátorságomat, benyitottam a terembe. Már Kelly ott volt, leültem a mellette lévő padra és vártuk a feladatot.
-Köszöntöm a két legtehetségesebb versenyzőket a ti terveitek egyszerűen lenyűgözték mindannyiunkat - dicsért minket a zsűri.
-A feladatotok, egy óra alatt egy gyönyörű esküvői ruhát tervezni, sok sikert - adta ki a feladatot.
Hozzá is kezdünk. Kelly hamarabb készen lett és hogy elfoglalja magát Twitterezni kezdett a pad alatt. Nagyon büszke voltam a tervemre, mert szerintem iszonyat jó lett:

De meg kellett hagyni hogy a Kellyé sem volt rossz, sőt.
-Lejárt az idő, kérem hozzák ki a terveket.
Egyszerre felálltunk és letettük az asztalra a lapokat. A zsűri kiküldött minket, a terem melletti székre leültem, Kelly elment venni egy üdítőt úgy gondolta egy darabig még várakozhatunk az eredményre.
A sok várakozás közepette elgondolkoztam vajon melyik énekest vagy bandát kapom ha megnyerem, és vajon mit szólnak majd a stílusváltozáshoz. Ezeken a gondolatokon rágódva hamar eltelt az idő, Kelly is vissza jött már.
Behívtak minket és zsűrik elé álltunk.
-Mindkét ruhát imádtuk és a döntés is nagyon nehéz volt. De aki végül megnyerte a versenyt és egy bandának a stylisja lehet nem más mint............

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése